עמודי הרכישה הם ה"במפרים" של האינטרנט. במפרים בגובה מטר...
איך שהתחלתם להאיץ, בולם אתכם בפתאומיות טופס מלנכולי ומבקש בלי בושה את הארנק
ופרטי כרטיס האשראי בבקשה. לרב אנחנו עושים סיבוב פרסה חד,
אך לפעמים אנחנו נמשכים הלאה ומשלימים את הקנייה. תלוי במומנטום, בלחץ וגם בגישה.
לאחר בנייה, ניתור ואופטימיזציה של עמודי רכישה רבים ברשת,
קיבצתי כמה דגשים שיכולים לשפר את החוויה המלחיצה ויחס ההמרה.
אם גם אתם אמונים על שירות או מוצר שנמכר און ליין הרי שה- Conversion Rate הפך ודאי למדיר השינה העיקרי מעינכם. מי כמונו יודע, כמה קשה להביא קונים למעמד הרכישה. קשה עוד יותר לראות אותם עוזבים בידיים ריקות. עם השנים קמו חברות (בניהן גם Amadesa הישראלית (
אשר הביאו את מלאכת השיפור למדע ואמנות יחד. הניסיון שלי כאן צנוע יותר ומזכיר כמה היבטים בסיסיים שיש לקחת בחשבון .
אבל תחילה, הקפידו למדוד את אחוזי ההצלחה (על ידי הגדרת יעדים ב Google Analytics) והכירו בעובדה כי אחוז הרוכשים הממוצע מתוך סך המבקרים ש"נופלים" על התהליך, הנו לרוב אחוזים בודדים (6% הינו ממוצע התעשייה). אין מאה אחוז, גם לא קרוב לכך.
ועוד עניין קטן לפני שצוללים לפרטים...בניגוד לטפסי הצטרפות ארוכים, או סקרים מעמיקים בהם חווית המשתמש היא המשפיעה העיקרית על אחוז המסיימים, הרי שבעמודי רכישה אין לחווית המשתמש השפעה כה עצומה על היחס, מכיוון שהפעולה המורכבת וה"כואבת" ביותר מבחינתו אינה הקלקה, או מילוי שדות חובה רבים, אלא עצם שליפת הארנק מהכיס ותקתוק מספר אשראי...
כלומר ההחלטה המודעת לשלם עבור המוצר. כך שלמעשה המרכיב הקריטי ביותר בהשפעה על אחוז ההמרה הינו בשלות ההחלטה של הרוכש לקנות.
בכדי לודא כי עמוד הסליקה עצמו לא מערים קשיים על התהליך ומפיל כמה חללים מיותרים, מומלץ להקפיד על כמה כללים פשוטים:
1. הגבילו את כמות האינפורמציה ומספר הקישורים היוצאים מתוך עמוד הסליקה.
שמרו על "ניקיון קליני" בכל הקשור לעמוד הרכישה. כל קישור אשר אינו מקדם את האינטרסט של הרכישה אינו רלוונטי. אפילו הקישורים הקבועים בבר העליון אינם חיוניים בעמוד הרכישה.
בנו נתיב עם יציאה אחת...דרך כפתור ה"בצע הזמנה".
ניתן כמובן להוסיף ציטוט מלקוח מרוצה, פרס שקיבלתם מ'גורו' לתחומכם, או סיבות טובות לרכוש, אבל אין להגזים ולהניע בכך את הרוכש ממסלולו.
2. אל תגזימו עם הצעות מכירה מוצלבת: "קרוס- סייל"Cross-Sale )) ו-"אפ-סייל" (Up-Sale). כאשר אנחנו עומדים בתור בקופת הסופר, אנו לא מרגישים מאויימים מארונית המוצרים ליד הקופה ה"מציעה" לנו להוסיף לעגלה סוללות או "פסק זמן". לעומת זאת, ברכישה ברשת אנחנו במגננה.
ריבוי הצעות נוספות במהלך הרכישה מעלה את החשד כי מטרת האתר הינה לדחוף לנו מוצרים נוספים. לכן, הציעו עד מוצר אחד או שניים אשר משלימים את הרכישה המקורית. לא יותר.
3. הדגישו בחלקו העליון של העמוד את חותמת אבטחת הרכישה.
אם הנכם מנויים על אחד משירותי אבטחה המידע כגון VeriSign או MacAfee הציגו אותם לראווה. אם אתם תומכים במדיניות החזרה מפרגנת – הטביעו את חותמת ההחזר שלכם למעלה ונטרלו את חששם של המתלבטים.
4. אפשרו (והבליטו ויזואלית) אמצעי תשלום אלטרנטיביים.
כרטיסי האשראי שולטים במרבית העולם המערבי, אך לקוחות רבים מחפשים את סימני ההיכר של אמצעי התשלום האלטרנטיבי המועדף עליהם, בכדי לבצע את הרכישה בתחושת ביטחון.
PayPal הנו אמצעי קריטי בבואכם לסלוק אמריקאים. העברות בנקאיות חשובות לגרמנים וללא תמיכה בכרטיס החיוב קראט-בלו, צרפתים רבים ימנעו מלשלם. ודאו כי אמצעי התשלום המוצעים על ידכם חופפים לאמצעי התשלום המקובלים במדינות היעד שלכם.
5. לוו את הלקוח עד תום התהליך וגם אחריו.
הרכישה אינה מסתיימת בתום הסליקה ויכולה בקלות להתבטל אחריה. אם על ידי בקשת החזר כספי מכם או אף הכחשת העסקה מול חברת האשראי (Chargeback), לכן יש להביא את הקונה למצב של שקט נפשי גם לאחר השלמת הסליקה. סיימו את הרכישה בהודעה משמחת וחגיגית - הלקוח צריך להבין כי החיוב הצליח והמוצר בדרכו אליו.... גבו את ההודעה במייל עם פרטי ההזמנה, פרטי הקשר שלכם, החשבונית, והסבר על דרך ומועד אספקת המוצר. אי בהירות בשלב זה חוזרת כבומרנג.
6. הציעו תמיכה זמינה ככל הניתן לאורך הקנייה.
מתן שירות לקוחות זמין בזמן הרכישה יכול להציל לקוחות שחווים תקלה או לבטים. אם על ידי צ'אט המציין זמינות השירות, ציון מספרי הטלפון ושעות השירות, או שירות שיחה חוזרת ועוד.
7. לחשוב גלובלי זה להיראות לוקאלי.
הציגו את מחיר המוצר במטבע המקומי והשתדלו להציג את עמוד הרכישה בשפה המקומית. של הקונה. כולנו מרגישים בנוח יותר בסביבה הטבעית שלנו. במיוחד כשמישהו מבקש מאיתנו לשלוף את הארנק.
למידע נוסף: www.plimus.co.il
אלדד בן תורה, מנכ"ל פלימוס ישראל